Stora framsteg!

Fredagkväll och jag är super trött just nu. Molly ligger i min famn o snuttar i sömnen. Hon deckade med ett vrål. Hon är nog lika super trött som jag.

För typ två helger sedan hände något stort. Jag låg på sängen och höll upp molly i stående position på min mage. Just där och då tog hon sitt första steg. Det bara hände och nu vill hon inte göra annat än att gå och klättra (med lite hjälp.)

När hon är lite stadigare i rygg o nacke ska hon få sin alldeles egna gåstol. Hon kommer älska den, det ska bli så kul!

Just när jag diskuterar med mamsen om att köpa "halkstrumpor" till henne trillar det ner ett tjock kuvert i brevlådan.

 Jag öppnar och ser något fantastiskt. Två par halkstrumpor. Ett par vita och ett par röda med strjärnor på. Det var min farmor som hade på känn att det var just det som behövdes. Hur fint är inte det?
 
Jag har ännu en fantastisk nyhet. Denna är att det är flytt på G. Jag har fått min alldeles egna tvåa på Lidingö.
1 juni blir jag larsbergsbo och granne med mamsen och hundarna. Hur bra som helst!
Härom dan har jag valt färg och tapeter till alla rum. Jag valde vitt i alla utom ett. Vardagsrummet fick även blygsamma medaljonger som skimrar i vitt. Sovrummet blir rosa med champagnerosaskimriga krusiduller. Typ rätt romantiskt.
 
Vad gör den här lilla damen tro?
 
 
 
 Hon har inte bara lärt sig att gå. Hon kan rulla oxå. Hurra vad det är kul att kunna vända på sig alldeles själv!
 
Trevlig fredagskväll då hurrni!
Taggar: Första steg, Lägenhet, bebis, flytt;

Kommentarer :

#1: Anonym

Det är bara att ringa ♡

Svar: Ringa vem? :)
Pearli

skriven
#2: Pearli

Ringa vem? :)

skriven

Kommentera inlägget här :