Kan man gömma sig från världen och leva i sin egen lilla lyckobubbla?

Har haft en rätt usel vecka...
Har känt mig allmänt opepp och jävlig vilket ledde till att jag la hela min existens på hyllan ett par dagar.
Har gått runt här hemma och tjatat om hur världen borde vara lite mer som jag vill att den ska va. Medmänsklig och fri!?
Hur samhället är helt snedvridet som prioriterar jobb framför lycka och existens.
Gnällt över hur jag verkar vara den enda på denna jord som förstår att livet ska va kul och inte bara bestå av en massa samhällsplikter. Typ.
 
Jaja sån e jag. Helst av allt skulle jag vilja bo i en trähydda ute i ljungen och leka Tarzan hela dagarna.
Jag kan känna mig instängd och vill bara spy på alla ideal och bantningskurer.
Så satans trött på dessa rövhål till politiker som inte ens ljuger med inlevelse längre. Ni snackar skit och vi vet om det. Driver sin skendemokrati medans vi bara nickar och stör oss på tiggare Istället.  
FB kryllar av filmer på halshuggningar, djurmissärer och folkmord. Det har blivit vardagsmat och vi höjer knappt på ögonbrynen längre. Det har blivit våran verklighet och vi har vant oss.
 
Asså kom igen världen, sluta bråka för fan. Det finns så det räcker åt alla om vi bara visar lite jävla solidaritet.
Glöm det, sa han som har makten och skickade ut ännu en familjefar att dö i ett onödigt krig...
 
Jag blir trött i själen och vill bojkotta nyhetsprogram och dagstidningar. Men då blir man kallad ignorant och oupplyst. Du ska se och va medveten om dom som lider. Sen kan du dela en länk på FB så alla ser hur mycket du bryr dig. 
 
Jag får höra att jag lever i en drömvärld som tror att "livet bara ska va kul helatiden."  
Att acceptera att livsprocessen "födas, jobba, dö" är den enda möjliga verkligheten för mänskligheten.
Hur skulle det se ut om folk fick göra precis som dom ville och bara hade kul hela tiden? Nä, fåren behöver en bonde som sätter gränser för hur och var de får beta. Annars går dom kanske vilse i friheten, eller?
 
 
 
Summan av kardemumman är väl egentligen jag blir så sne på att den mänskliga rasen är så satans girig som låter pengar och makt  dominera över värdslig lycka och frihet. Att vi låter summan på bankkonton och id handlingar vara livsavgörande. Att vi dränker de mänskliga rättigheterna och spolar ner dom i toaletten samtidigt som vi talar om allas lika värde. 
 
När jag var liten drömde jag om att bli revolutionär och göra skillnad i världen. Jag visste att allt var möjligt. Precis som jag vet nu så därför tänker jag fortsätta tro på min drömvärld. 
För att göra skillnad i världen måse man ju ändå börja med att tro på förändring.
 
Nog med dessa pessimistiska tankar som bara gnager. Ska rycka upp mig ur filosofiträsket och njuta av en lugn helg. Simon och Molly är i Falun så jag (som är sjuk) kan vila och må bra. 
 
Tat lugnt!
 
//P
 
 
 

Kommentarer :

#1: kusin power! /alex

vi borde flytta lämna alla idealiska måsten å bo där man delar siN glädje av livet å friheten med andra som kan se livet bortom murarna av politiker och samhället! ♡♡

skriven
#2: Anonym

Ni har bara inte hittat er själva ännu. När ni gör det förstår ni att ingen är lycklig hela tiden. Lyckan får man i små doser och när man älskar och är älskad. Säger filosofiska farmor ♡♡♡

skriven
#3: Anonym

Du har en ganska snedvriden och väldigt kortsiktig uppfattning. Tycker du ska först hitta dig själv och lära dig att må bra oavsett vad som sker omkring dig, så kan du sen vara en inspiration för andra och långsamt blir det kanske en bättre värld. Läs dhali lamas böcker? Du måste starta inom dug själv. Lägg ber ditt hat, förlåt dig själv och lev för en ljusare framtid

skriven
#4: Anonym

Du har en ganska snedvriden och väldigt kortsiktig uppfattning. Tycker du ska först hitta dig själv och lära dig att må bra oavsett vad som sker omkring dig, så kan du sen vara en inspiration för andra och långsamt blir det kanske en bättre värld. Läs dhali lamas böcker? Du måste starta inom dug själv. Lägg ber ditt hat, förlåt dig själv och lev för en ljusare framtid

skriven

Kommentera inlägget här :