En sån där fin måndag

 
 
Det har varit en ganska härlig måndag faktiskt. 
 
Morgonen börjades med att mata Mollan tills hon somnade i min famn. <3
 
 
Vi börjar komma iordning i nya lägenheten men det känns som ett oändligt flyttandes av lådor, möbler och saker innan allt har hittat sin rätta plats.
Så här såg det ut i vardagsrummet i morse...
 
 
Så här ser vardagsrummet ut nu. (Väntar fortfarande på att tapetseraren ska komma)
 
 
Det är näst intill omöjligt att få något gjort när lillskruttan är hemma så Simon fick ta med sig henne på stan.
 
 
Jag mötte upp min mamma och hundarna för att handla lite. Sedan passade vi på att röja runt och skapa ett hem utav kaoset.
Tack mamma!
Även om alla saker inte riktigt har hittat sin perfekta plats än så är det mycket mer beboeligt hemma.
 
 
Väl inne i affären var jag egentligen ute efter kvällens middag men kunde inte motstå en vacker växt oxå. Jag försökte gå förbi den och tänka lite ekonomiskt men den lixom bara skrek mitt namn efter mig så självklart var jag ju tvungen att låta den få följa med mig hem.
 
 
Just nu bor den brevid min säng.
Jag köpte även hem lite basilika som jag planterade i en kruka. Det doftar ju så fint om matörter.
 
 
Jag bjöd mamma på mat.
 
 
Sen en bjöd jag Simon på efterrätt.
 
 
Nu ska jag ta ett bad!
 
hej svej.